No, ei ollut ovulaatiota ei. Ultrassa näkyi kyllä komea joukko munasoluja molemmilla puolilla, mutta ei johtofollikkelia eikä tyhjää rakkulaa tai mitä ikinä ne nyt onkaan. Kohtu oli oikein siistin näköinen, mutta limakalvo oli niin ohut, että vuotoja ei ole odotettavissa. Eli elimistöni ei toimi ilman teroja ja clomit taidetaan tarvita oviksen aikaansaamiseksi. No, Väestöliitolla sitten tutkivat kuinka on asian laita. Toivon todella, että mitään muuta vikaa minussa ei ole ja että mieskin on kunnossa! Estrogeenituotantoa minulla ilmeisesti on, koska menkat sentään tulivat terojen avulla. Käly-gyne suositteli, että annamme luonnon nyt kulkea omia teitään, eikä määrännyt minulle teroja lisää. Vuoto tulee, jos on tullakseen, ovis tulee, jos on tullakseen. Jos mitään ei tapahdu, saavat sitten Väestöliitossa alkaa puuhastelemaan ihan samasta tilanteesta, jossa olin pillerit lopetettuani marraskuussa. Itse asennoidun nyt niin, että alapääni saa elää omaa elämäänsä ja minä elän omaani. Toivon todella, että vuodenvaihteeseen mennessä minulla on jokin lääkitys päällä, mieluiten kai ne clomit + terot.

Tuota ultralla saatua tuomiota järisyttävämpi tieto tuli äidiltäni. Rohkaisin eilen mieleni ja puhuin hänelle tästä ongelmastani. Jännitti ihan kauheasti, en tiedä miksi. No sain sitten kysyttyä, onko suvussamme kenties lapsettomuutta, koska itse joudun sellaisiin tutkimuksiin. Äitini sanoi, ettei tiedä mistään sellaisesta. Itse on kuulemma syönyt teroja (!!!), veljeni oli saatu alkuun niiden voimalla, ja jostain vuosikymmenten takaisesta paperista kävi ilmi (näin sen omin silmin), että MINÄ OLEN SAANUT ALKUNI CLOMEILLA!!! Äitini siis kärsi aivan samanlaisista ongelmista aikoinaan, ei vaan pitänyt itse niitä minään ihme ongelmina (toisin kuin minä). Uskomatonta! Tämä on siis periytynyt minulle!!!! Tavallaan oli helpottavaa kuulla asiasta. Nyt minulla on jokin syy tähän kaikkeen. Ja oli myös aika lohdullista, että clomeilla (jos nyt niitä edes minulle määrätään) tulee tulosta, olen itse siitä elävä esimerkki! Cool

Summa summarum:

tavoite 1 = lapsettomuuttani hoidetaan vuoden loppuun mennessä jollain muulla kuin teroilla

tavoite 2 = olen vuoden päästä raskaana

Nyt lähden todellakin lomalle tästä asiasta ja palaan viimeistään elokuussa blogiini! Se on moro!

MUOKKAUSTA 10.7.09: Hieman vanhempieni luona laatikoita pengottuani löysin minun ja isoveljeni syntymää koskevia papereita. Niistä kävi ilmi, että äitini on saanut keskenmenon kolme vuotta ennen syntymääni, rv:lla 8. Toimenpiteenä on ollut kaavinta. Äitini ei ole ikinä sanonut mitään... ei edes eilen, vaikka kysyin näistä asioista!